Een gezellige dag in Songkhla!

31 maart 2018 - Songkhla, Thailand

Goed nieuws, de eerste nacht bij ons was een succes! In het kindertehuis hadden ze verteld dat hij altijd om 19.00 uur gaat slapen en om 6.00 uur wakker is. Om 7.00 uur zitten ze aan het ontbijt ๐Ÿ˜ฎ. Nou, dat klopte wel ongeveer. Om 5.00 uur was hij even wakker, en hoorden we hem hoesten. Toen we zeiden 'ga nog maar even slapen', was hij stil tot 6.00 uur. We zijn er niet zeker van of hij ook sliep en eerlijk gezegd was ik zelf wel wakker want ik wilde zeker weten dat hij niet zachtjes moest huilen. Dit was echter niet zo en om 6.00 uur stond hij vrolijk op, met een natte plasluier. Hij trok gelijk al z'n kleren uit en wilde onmiddelijk het bad in. Dat dus maar gedaan, wel zo fris. Toen hij klaar was (en aangekleed) wilde hij ook wel even in de douche, maar dat leek ons iets teveel van het goede...Overigens vindt hij het ook enorm leuk om tanden te poetsen. Dat vraagt hij bijna iedere keer als hij in de badkamer komt en dat is vaak, want hij drinkt veel (het is hier ook erg heet, dus daar zijn we blij mee) en moet รฉrg vaak plassen! Na een ontbijtje van rijst en fruit (Jolendy, hij kent inderdaad geen boterhammen), zijn we met een taxi naar de Sonkhla Zoo geweest. Dit was erg leuk! Het is een mooie dierentuin waar je met een treintje doorheen wordt gereden en dat is heel fijn met deze hitte! Saran leek erg te genieten en wees van alles aan. Hoewel de dieren leuk waren, was het toppunt van genieten vooral een flesje sinaasappelsap dat Saran dolgraag wilde hebben en kreeg van papa. Vervolgens zijn de heren wel 6x bij de wc's geweest, maar dat was 't waard. ๐Ÿ˜‚. In het hotel terug wilden we ons houden aan zijn dagschema en een slaapje doen. Wij hebben inderdaad 10 minuutjes geslapen, maar Saran niet. Die zong liedjes en zat uitdagend naar mij te zwaaien met zijn knuffelaap. Toen ik naar hem toe ging en moest lachen was het feest compleet. Hij geniet er duidelijk van om met ons te stoeien en ons uit te dagen en soms giert hij het uit van het lachen. We zagen vandaag sowieso een drukkere en uitdagendere kant van hem. Al heeft hij ook veel rustige momenten en luistert hij goed. In de dierentuin viel op dat hij vaak in het Thais wordt aangesproken door mensen, ze vinden het een beetje gek dat wij bij hem horen, maar ook leuk. Saran zegt niet zo veel terug, maar vandaag, toen hij naast een Thaise vrouw zat die hem aansprak, zei hij iets terug waar ze erg om moest lachen. Hij keek vervolgens heel stout naar mij, dus ik vermoed dat het een beetje brutaal was. haha! S' middags nog even lekker op het strand gespeeld bij ons hotel en op het balkon, waar we ook hebben
gegeten (Thai food). We hebben al veel over hem ontdekt en beginnen al een beetje aan elkaar te wennen. Nu ligt hij weer lekker te slapen in zijn bedje. Wij hopen op weer zo'n goede nacht. Morgen vliegen we naar Bangkok terug.. spannend!

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties, dat doet ons goed!

Fotoโ€™s

1. Frederike:
    31 maart 2018
    Wat fijn dat het zo goed gaat. En wat super om jullie reis zo mee te mogen beleven! Echt heel bijzonder. Knap hoe jullie het alledrie doen. En wat gaat dat snel: van elkaar voor het eerst echt zien naar de hele tijd samen.
  2. Ilse:
    31 maart 2018
    Wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie aan elkaar beginnen te wennen!
  3. Leonie:
    31 maart 2018
    Ik ben super blij voor jullie! Wat gaat het goed :-)
  4. Wen:
    31 maart 2018
    Heerlijk deze berichten ๐Ÿ˜. En ja dat het doerakje is, kun je uit zijn blikken al opmaken ๐Ÿ‘. Lekker genieten jullie ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  5. Annemarie:
    31 maart 2018
    @Frederike: ja precies, dat is zo'n gek gevoel. We kenden elkaar niet en nu, enkele momebten later, zijn we voortdurend overal van en ontstaat er al een beetje routine. Bijzonder is dat.
  6. Nienke:
    31 maart 2018
    Wat een fijne dag! Nou wat een ondeugd. Een uitdaging voor jullie, maar dat kunnen jullie aan๐Ÿ˜‰. Succes morgen. Spannend voor hem. Voor het eerst vliegen๐Ÿ›ซ
  7. Noor:
    31 maart 2018
    Super leuk geschreven en wat mooi dat het begin zo mooi loopt! Heel leuk om te lezen Kan niet wachten op het volgende verslag! Wat is hij mooi, wat een geweldige lach๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  8. Tessa:
    31 maart 2018
    Ha Chris en Anne, we genieten van een afstandje volop mee van jullie eerste momenten als ouders van dit prachtige mannetje! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜
  9. Fabian:
    31 maart 2018
    Wat fijn dat die dat het zo hoed gaat met saran en natuurlijk met jullie heel veel plezier Xxx fabi โค๏ธ
  10. Esther Gaudelius:
    31 maart 2018
    Wat fijn dat het zo goed gaat! Leuk om zo mee te lezen met jullie! Goede reis terug naar Bangkok!
  11. Wilfred:
    31 maart 2018
    Heel fijn om te horen dat het zo goed gaat! Lijkt me een heel lief ventje :)
  12. Carina:
    31 maart 2018
    Wat leuk om dit zo te kunnen volgen. Mooi mannetje! Ik wens jullie heel veel geluk met zn drieรซn!
  13. Jessica:
    Lieve Annemarie en Chris,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie ouderschap! Saran komt in een warm bad.
    Wat een prachtige blog hebben jullie gemaakt! Heel kostbaar ook voor later.
    En wat indrukwekkend om te zien dat het gewenningsproces zo goed en soepel verloopt.
    Ik blijf jullie blog in de gaten houden.
    Geniet van jullie nieuwe gezinssituatie. ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹
  14. Fenna:
    Leuke dag voor jullie! Saran ziet er lief en blij uit. ๐Ÿ’™๐Ÿ’š
  15. Ilona:
    31 maart 2018
    Wat goed om te horen en wat een geweldig mannetje! Zo blij voor jullie!
  16. Henriette:
    1 april 2018
    Wat leuk om te lezen zeg, ik heb het samen met Mano zitten lezen. We hebben ook samen naar de foto's zitten kijken. Wat een leuk en vrolijk jongetje is Saran. Fijn dat jullie al een beetje gewend zijn, en iedere dag wat leren over hem. Doen wij ook nog steeds over onze kinderen.๐Ÿ˜ŠHeel veel plezier en heerlijk genieten van elkaar.
  17. Jenneke:
    1 april 2018
    Mooi Annemarie en Chris! Wat bijzonder dat jullie nieuwe leven met zijn 3-en met Pasen start. Had ik mij nog niet gerealiseerd. Dat snuutje van Saran op de eerste foto is echt genieten zeg! Je ziet hem genieten. Hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan. Enjoy!
  18. Lonneke Elzerman:
    1 april 2018
    Wat een mooie berichten en wat is Saran dapper! Heerlijk om hem, en jullie, te zien glunderen op de foto's!