Daar is 'ie dan...!

29 maart 2018 - Songkhla, Thailand

Vanmorgen al vroeg opgehaald bij ons hotel in Bangkok voor de grote dag.. na wat 'bangkok traffic' een voorspoedige reis naar Songkhla, ruim 900 km ten zuiden van Bangkok. Daar werden we opgehaald door een delegatie van het kindertehuis. Onderweg liet een van de socialworkers op haar telefoon fotootjes zien van Saran van die ochtend! Zo leuk! Ze waren met de groep cijfers aan het leren en hij deed actief mee zo te zien. Een half uurtje later kreeg ze een appje van haar collega met een fotootje dat hij op dat moment een slaapje deed, innig gearmd met de knuffelaap die wij hem hadden gestuurd, zo schattig! Ze zei dat ze verwacht dat hij 'excited' zal zijn om ons te zien. Ze brachten ons eerst naar ons hotel om even in te checken en snel even te lunchen met dhr. Pramote. Meer dan een fruitsalade keeg ik niet door m'n keel, maar de heren genoten nog even van de fried rice.
Daarna gingen we op weg naar het kindertehuis, zo'n 20 minuutjes rijden. Het viel ons gelijk op dat het terrein er goed verzorgd en kindvriendelijk uitzag. Daar aangekomen werden we naar een ruimte gebracht waar Saran naar toe zou worden gebracht. Een spannend moment... vooral voor hem. En toen was het zo ver.
De deur ging open en hij rende gelijk enthousiast op ons af en zei papa en mama. Daarna wist hij duidelijk niet meer wat hij moest doen en stond hij wat vertwijfeld rond te kijken. Toen ik mijn hand naar hem uitstak plofte hij bij mij op schoot en hebben we een tijdje leuk gespeeld met z'n drietjes. De cadeautjes die hij kreeg vond hij erg leuk om uit te pakken (dat was een goede tip Jolendy). Hij wilde graag dat papa ging bellenblazen. Na een minuutje of 10 moest hij opeens even huilen. Wij denken van de spanning, maar de social worker zei dat het kwam doordat hij graag buiten wilde spelen. Dat hebben we dus gedaan en het huilen was meteen over. Lekker in verschillende speeltuintjes. Tijdens het spelen maakt hij vaak even oogcontact of wil hij even laten zien dat hij iets kan. Ook deelt hij slokjes water van hemzelf met ons (al wil hij t bekertje zelf vasthouden😊). Na 1,5 uur liep hij opeens vastberaden weg. Volgens dhr. Pramote zei hij 'ik ga naar huis'. Hij kon niet meer worden overgehaald om mee terug te gaan, dus wij gingen even mee naar zijn groep. Alle kinderen waren buiten aan het spelen en het was een drukke boel. Iedereen wilde graag wat aandacht of opgetild worden, ook door ons. Na een half uurtje hebben we gedag gezegd, kregen we een kusje van Saran en gingen we voor vandaag terug naar het hotel.
We verwachten dat het morgen erg heftig voor hem zal zijn om afscheid te nemen van de groep waar hij 3 jaar gewoond heeft.

1. Wen:
    29 maart 2018
    Och, zit ik hier op kantoor te snotteren, omdat ik zo blij ben dit tafereeltje te zien :-)!! Zo blij voor jullie en wat een prachtig kereltje! Dikke knuffels voor jullie
  2. Piet en Joke:
    29 maart 2018
    Geweldig, wat fijn dat het zo goed is gegaan. Wat een leuke foto's ook. Wel spannend allemaal, zeker ook voor Saran. Morgen zal ook wel moeilijk zijn voor iedereen. Een hele fijne dag morgen, we zijn er in gedachten steeds bij.
  3. Martin:
    29 maart 2018
    Gefelciteerd, eindelijk ècht papa en mama! Zo te lezen een echt baasje :-)
    Sterkte morgen, ook voor de kleine man!
  4. Linda:
    29 maart 2018
    Wat geweldig dit zeg!! Ben zo ontzettend blij wat een mooi plaatje zeg!! ❤️ Ben er stil van ..
  5. Tessa:
    29 maart 2018
    Wauw! Wat heerlijk dat hij zo goed voorbereid is op jullie komst, en dat het eerste contact tussen Saran en zijn papa & mama goed is verlopen 😊
    Nu ff bijkomen en dan morgen voor het echie! Succes!!
  6. Ronald, Wendy, Fenna, Liza:
    29 maart 2018
    Wat mooi Anne & Chris!! Ben er stil van....Wat een heerlijk moment moment moet het zijn geweest om met Saran samen te zijn.
    En wat een geweldige foto's 😍
    Voor morgen veel succes voor jullie allemaal. Liefs van ons😘
  7. Nienke:
    29 maart 2018
    Zo'n speciale dag! Ongelofelijk. Wat een mannetje😍. En hij zit zo gezellig bij je op schoot Annemarie😊.Morgen mag hij met jullie mee. Heel bijzonder, maar zal ook best ingrijpend zijn. Succes!
  8. Noor:
    29 maart 2018
    Kippenvel en tranen in de ogen van jullie verhaal😳wat mooi en wat een geweldige foto’s.. het klopt gewoon❤️😘😘😘
  9. Frieda Boudesteijn:
    29 maart 2018
    Tranen in mijn ogen als ik dit lees en de foto’s zie! Wat een emoties zullen er door jullie en hem heengaan.. Wat mooi dat Saran contact met jullie maakt en wat matchen jullie goed op de foto ☺️ Gefeliciteerd met jullie zoon! En succes, sterkte morgen..
  10. Ria:
    29 maart 2018
    Wat mooi om jullie zo te zien. Nu zijn jullie echt papa en mama! En wat een schattig mannetje! 😃
    We zijn heel blij voor jullie. Veel succes morgen!
  11. Evelien:
    29 maart 2018
    Prachtig...... wat mooi dat jullie zo aan konden sluiten.... heel onroerend om te lezen ♥️
  12. Cordelie:
    29 maart 2018
    Zit hier met tranen in m'n ogen. Wat een dag en een mooi mannetje, ontroerend om te lezen hoe jullie eerste ontmoeting was en spannend ook hoe het contact maken gaat. Mooie fotootjes gemaakt al van jullie en Saran. ❤️ Sterkte met afscheid nemen morgen.
  13. Nancy Hoogendijk:
    29 maart 2018
    Wow! Wat een mooi en tegelijk spannend verhaal. Vol emoties. Succes morgen en veel liefs
  14. Gertjan Caroline Aimée en Julian:
    29 maart 2018
    WoW wat bijzonder en mooi 💙 we zijn heel blij voor jullie 💙 geniet van elkaar
  15. Diny en Han:
    29 maart 2018
    Gefeliciteerd!! Wat een rijkdom zo'n manneke.
    Heel bijzonder allemaal.
  16. Corrie en Wim:
    29 maart 2018
    Wat leuk dat Saran al papa en mama roept. Hopelijk is hij morgen even enthousiast. Succes morgen.
  17. Annemieke:
    29 maart 2018
    Wat een bijzondere momenten deze dag voor jullie alledrie en wat is Saran leuk! Spannende dag morgen... Veel succes! Fijn dat we mee mogen kijken op deze manier!
  18. Rachna:
    29 maart 2018
    WoW!! Woorden schieten te kort. Wat een mooie dag! En nu op naar morgen! :-)
  19. Anna:
    29 maart 2018
    Ook bij mij tranen doordat hij zo'n open blik heeft en je echt ontroert.
    Ook bij jullie zulke mooie momenten vastgelegd!Wat een vervulling na zoveel jaar!!
    Heel veel plezier en succes morgen!
  20. Fenna:
    29 maart 2018
    Een vrolijk neefje erbij zo te zien. Leuk!
  21. Elwin F.:
    30 maart 2018
    Vet! Wat'n baas. Guitig mannetje.
  22. Jur:
    30 maart 2018
    Wat een kereltje zeg, super om te zien. Gefeliciteerd, veel geluk! Ook sterkte voor vandaag.
  23. Judith:
    30 maart 2018
    Bijzonder om te lezen! Sterkte vandaag voor Saran en voor jullie. Een ingrijpend moment het afscheid van de groep maar ook een nieuwe start bij zijn eigen papa en mama!!
  24. Don:
    30 maart 2018
    Wat een mooie verhaal om te lezen. Succes morgen.
  25. Ilona:
    30 maart 2018
    Met tranen in mijn ogen zit ik dit te lezen! Heel veel succes, sterkte en geluk met het ophalen!
  26. Marieke:
    30 maart 2018
    Wat een bijzondere ervaring, heel veel succes en sterkte met alles!
  27. Remco:
    30 maart 2018
    Prachtig verhaal en heel blij voor jullie dat het zo goed gaat. Ik leef helemaal met jullie mee!
  28. Corrie en Wim:
    30 maart 2018
    Natuurlijk, heel veel emotie, zo een dag, bij jullie alle drie. Heel fijn dat Saran snel in slaap viel.
  29. Evelien:
    1 april 2018
    Wow, wat mooi om te lezen. Ik ben er emotioneel van. Wat onwijs bijzonder!!